Vad är en affärsidé?

Alla företag har en affärsidé, trots att den kanske inte alltid är så väl formulerad som den borde vara. Här är några egenskaper som en affärsidé består av: Affärsidén ska vara väl formulerad (inte nödvändigtvis välformulerad) och tydligt beskriven. Förklara hur företaget tillför värde till marknadsplatsen. Förtydligöra hur företaget avser att tjäna pengar. Tydliggöra vem som är kunden. Visa inom …

Din konkurrens består av blodtörstiga fanatiker

Alla företag slåss om begränsade resurser. Det råder konkurrens inom Produkter Tjänster Kunder Läge Rekrytering Samarbetspartners Uppmärksamhet (våra prospekts kan bara ta in en viss mängd information) För att kunna segra i kampen om dessa begränsade resurser, så måste du tävla för att vinna. Dina konkurrenter är blodtörstiga fanatiker och de kommer göra allt för att stjäla och ta över …

Tro mot verklighet

Visste du att drivkraften i dina affärer finns INTE i produkten – utan tron om produkten. Vi dricker etiketten, inte innehållet, med andra ord: Det man tror blir sanning. Konsumenten antar att det som kostar mer är bättre – därför är den billigare är sämre. Konsumenten tror att… Produkter med högre priser är bättre produkter. Produkten på REA är gammal, …

25 måsten för en entreprenör

Här är en lista på 25 saker som man måste göra och vara när man är en entreprenör Du måste utveckla förmågan att identifiera vad andra behöver och vill ha. Du måste finna en lucka på marknaden. Du måste bli en service- och kvalitetsfanatiker. Du måste börja. Du måste erbjuda dina investerare möjligheten att tjäna stort. Du måste börja smått. …

12 rekommenderade egenskaper för entreprenörer

• Handlingsorienterad Världens bästa idéer kommer inte att betyda något om den inte sätts till verket. • Uthållig Det finns alltid nederlag och motgångar i en entreprenörs liv, därför är det av största vikt att komma tillbaka in i matchen utan att låta onödig tid gå förlorad. • Skapar värde Ditt företag måste erbjuda kunderna en förhöjd livskvalitet. Varför skulle …

Hur du skapar en säljande epostkampanj

Målet med en epostkampanj är att maximera försäljningen samtidigt som man bibehåller kundens förtroende, så att de fortsätter att öppna och läsa dina epost i framtiden. Det här är utmaningen: Kunden blir väldigt utsatt för reklam genom alla kanaler, inkl epost. Om du gör likadant via epost, så bränner du dina förtroendekrediter – och då kommer inte kunden vilja läsa, eller än …

Det största misstaget inom marknadsföring

Det största misstaget inom marknadsföring är att se marknadsföring som ett projekt och inte som en serie processer. En ensam företagare kommer ofta på att ”Oj! Nu ska jag annonsera” och säger ja till annonsen i tidningen, radio eller webbsida. Men effekten av en sådan mentalitet och natuligtvis annonskampanj är svagt som bäst. Det bästa sättet att se på marknadsföring …