Det största misstaget inom marknadsföring

HoppsanDet största misstaget inom marknadsföring är att se marknadsföring som ett projekt och inte som en serie processer.

En ensam företagare kommer ofta på att ”Oj! Nu ska jag annonsera” och säger ja till annonsen i tidningen, radio eller webbsida.

Men effekten av en sådan mentalitet och natuligtvis annonskampanj är svagt som bäst.

Det bästa sättet att se på marknadsföring är som en serie processer. Något som du gör långsiktigt och återkommande med en strategi i bakgrunden.

Marknadsföringens syfte är att få andra att vilja ha din produkt – nu och imorgon.

Glöm inte att sätta upp långsiktiga mål med din marknadsföring.

Det kan innebära svar på frågor som:

  1. Sökmotorsoptimering (SEO): Med vilka sökord ska jag rankas högt på Google?
  2. Hur ska jag positionera mig på marknaden.
  3. Vilka värderingar ska jag och mitt varumärke vara känd för.
  4. Hur ska jag stärka min expertstatus inom de kommande 12 månaderna
  5. Hur många inkommande länkar ska min webbsida ha.
  6. Hur utökar jag mitt personliga nätverk strategisk

Osv.

Inget av dessa händer över en natt. En annons löser inte dina problem.

Kommentera artikeln

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *