Tro mot verklighet

tro om produktVisste du att drivkraften i dina affärer finns INTE i produkten – utan tron om produkten. Vi dricker etiketten, inte innehållet, med andra ord: Det man tror blir sanning.

Konsumenten antar att det som kostar mer är bättre – därför är den billigare är sämre.

Konsumenten tror att…

  • Produkter med högre priser är bättre produkter.
  • Produkten på REA är gammal, gått ur mode eller av sämre kvalitet.
  • SONY är bättre än SAMSUNG, som är bättre än LUMATRON.

Konsumenten är övertygad om att konsumenten är smartare än marknadsföringen och att hela konsumentgruppen som ett kollektiv fattar smarta beslut – Därför är följande påstående sann: Konsumenten tror att den marknadsledande produkten är den bästa produkten.

Och notera det magiska i detta…

Konsumenten säger INTE att produkten är marknadsledande.
Konsumenten säger INTE att produkten är godast.
Konsumenten säger INTE att produkten är billig.

Konsumenten beskriver din produkt som BÄST.

Det gör att om du är marknadsledande, så kommer du få följande fördelar:

  1. Du är fullbokad jämt
  2. Du kan ta mer betalt
  3. Konkurrenterna kan inte ta sig in på din marknad
  4. Sänka marknadsföringskostnader – kunderna gör det åt dig..
  5. Du lockar till dig samarbetspartners som ytterligare förstärker din expertis

Så se till att vara marknadsledande.

Läs den här gratisrapporten så får du veta hur.

Kommentera artikeln

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *