Vad är entreprenörskap egentligen?


Notice: Undefined index: share in /www/webvol2/vm/76q4t0jmyyf0o64/entreprenorskola.se/public_html/wp-content/plugins/tco-facebook-comments/functions/output.php on line 90

Du kanske inte delar mina synpunkter, men entreprenörskap är något exceptionellt. En av grundanledningarna till varför företag över huvudtaget uppfanns är för att den skulle kunna vara längre än livstid. Alltså, något som kunde vara för evigt.  Men de flesta småföretag når inte sin fulla potential. Varför är det så? Kan de vara för att de behandlar sina företag som …

Skydda din affärsidé


Notice: Undefined index: share in /www/webvol2/vm/76q4t0jmyyf0o64/entreprenorskola.se/public_html/wp-content/plugins/tco-facebook-comments/functions/output.php on line 90

Ibland så hör man skräckhistorier om hur man blivit bestulen på en affärsidé. Dock så är det väldigt sällsynt att det förekommer. Men det finns anledning att vara vaksam inom vissa branscher att tänka till en extra gång, utifall skydda sin idé, varumärke eller uppfinning är något man bör investera i. Trots att det inte går att skydda en affärsidé …

Vad är en affärsidé?


Notice: Undefined index: share in /www/webvol2/vm/76q4t0jmyyf0o64/entreprenorskola.se/public_html/wp-content/plugins/tco-facebook-comments/functions/output.php on line 90

Alla företag har en affärsidé, trots att den kanske inte alltid är så väl formulerad som den borde vara. Här är några egenskaper som en affärsidé består av: Affärsidén ska vara väl formulerad (inte nödvändigtvis välformulerad) och tydligt beskriven. Förklara hur företaget tillför värde till marknadsplatsen. Förtydligöra hur företaget avser att tjäna pengar. Tydliggöra vem som är kunden. Visa inom …

Din konkurrens består av blodtörstiga fanatiker


Notice: Undefined index: share in /www/webvol2/vm/76q4t0jmyyf0o64/entreprenorskola.se/public_html/wp-content/plugins/tco-facebook-comments/functions/output.php on line 90

Alla företag slåss om begränsade resurser. Det råder konkurrens inom Produkter Tjänster Kunder Läge Rekrytering Samarbetspartners Uppmärksamhet (våra prospekts kan bara ta in en viss mängd information) För att kunna segra i kampen om dessa begränsade resurser, så måste du tävla för att vinna. Dina konkurrenter är blodtörstiga fanatiker och de kommer göra allt för att stjäla och ta över …

Tro mot verklighet


Notice: Undefined index: share in /www/webvol2/vm/76q4t0jmyyf0o64/entreprenorskola.se/public_html/wp-content/plugins/tco-facebook-comments/functions/output.php on line 90

Visste du att drivkraften i dina affärer finns INTE i produkten – utan tron om produkten. Vi dricker etiketten, inte innehållet, med andra ord: Det man tror blir sanning. Konsumenten antar att det som kostar mer är bättre – därför är den billigare är sämre. Konsumenten tror att… Produkter med högre priser är bättre produkter. Produkten på REA är gammal, …

25 måsten för en entreprenör


Notice: Undefined index: share in /www/webvol2/vm/76q4t0jmyyf0o64/entreprenorskola.se/public_html/wp-content/plugins/tco-facebook-comments/functions/output.php on line 90

Här är en lista på 25 saker som man måste göra och vara när man är en entreprenör Du måste utveckla förmågan att identifiera vad andra behöver och vill ha. Du måste finna en lucka på marknaden. Du måste bli en service- och kvalitetsfanatiker. Du måste börja. Du måste erbjuda dina investerare möjligheten att tjäna stort. Du måste börja smått. …

12 rekommenderade egenskaper för entreprenörer


Notice: Undefined index: share in /www/webvol2/vm/76q4t0jmyyf0o64/entreprenorskola.se/public_html/wp-content/plugins/tco-facebook-comments/functions/output.php on line 90

• Handlingsorienterad Världens bästa idéer kommer inte att betyda något om den inte sätts till verket. • Uthållig Det finns alltid nederlag och motgångar i en entreprenörs liv, därför är det av största vikt att komma tillbaka in i matchen utan att låta onödig tid gå förlorad. • Skapar värde Ditt företag måste erbjuda kunderna en förhöjd livskvalitet. Varför skulle …

Så här får du koll på DINA siffror


Notice: Undefined index: share in /www/webvol2/vm/76q4t0jmyyf0o64/entreprenorskola.se/public_html/wp-content/plugins/tco-facebook-comments/functions/output.php on line 90

Marknadsföring på nätet handlar i stort sett om matematik. Om du får 1000 besökare till din webbsida så kanske 15 handlar. Och om du får 1000 besökare till, så kommer det vara ungefär lika många som handlar. I uträkningen nedan, så visar jag dig hur en webbsida kan öka sin omsättning med 33% genom att använda sig av epostmarknadsföring. Detta …

Hur du skapar en säljande epostkampanj


Notice: Undefined index: share in /www/webvol2/vm/76q4t0jmyyf0o64/entreprenorskola.se/public_html/wp-content/plugins/tco-facebook-comments/functions/output.php on line 90

Målet med en epostkampanj är att maximera försäljningen samtidigt som man bibehåller kundens förtroende, så att de fortsätter att öppna och läsa dina epost i framtiden. Det här är utmaningen: Kunden blir väldigt utsatt för reklam genom alla kanaler, inkl epost. Om du gör likadant via epost, så bränner du dina förtroendekrediter – och då kommer inte kunden vilja läsa, eller än …

Hur en turk lurade mig att köpa grejer till överpris


Notice: Undefined index: share in /www/webvol2/vm/76q4t0jmyyf0o64/entreprenorskola.se/public_html/wp-content/plugins/tco-facebook-comments/functions/output.php on line 90

Det här är hur de turkiska försäljarna lurade mig att köpa grejer till överpris, och varför jag föll i samma fälla om och om igen. Jag vet inte om du varit på en turkisk bazaar någon gång. Det är precis som man kan tänka sig. Folk. Grejer. Försäljare som ropar efter dig. Billigt. Billigt. Allmän kaos. Och Turkiet är en …